Sapa - Hanoi busreis.

12 juli 2017

Woensdag 12 juli. Om 15.00 uur worden we bij ons hotel in Sapa opgehaald met een minibus EcoSapa express.
Een bus waar 7 passagiers in kunnen. Prima bus voorzien van opvallend veel comfort.
We halen op 2 adressen nog 3 passagiers op en rijden om half 4 ongeveer Sapa uit.
Leuk om ook dit traject overdag via de weg te doen. We rijden eerst de bergen van het noorden uit, een soort wintersport déjà vu, alleen ipv sneeuw en sparren, rijstvelden bananenbomen en bamboe naast het bekende bochtenwerk.
Eenmaal uit de bergen rijden we een snelweg op. Een lange prima snelweg naar Hanoi.
Onderweg zien we weer prachtige rijstvelden alleen deze liggen naast elkaar ipv terras gestapeld. Zoals wij koeien en weide langs de snelweg hebben zie je hier rijstvelden, waterbuffels en werkende mensen in de rijstvelden.
Het is hier al vroeg donker, rond 1900 uur gaat de zon al onder dus rijden we nu in het donker verder. We eten onze broodjes die ze in het Hotel in Sapa nog voor ons gemaakt hebben. Rond 21.00 uur zijn we weer in Hanoi Beaute Hotel, waar we als oude bekenden worden verwelkomd, zo ontzettend vriendelijk en gastvrij.
Morgen vroeg op. Dan gaan we naar Halong Bay.

1. Opa:
    12 juli 2017
    Met de kaart erbij is het leuk te volgen
  2. Ronald:
    12 juli 2017
    Wat klinkt en ziet dat er allemaal fantastich uit . Ik kijk uit naar hetvvolgende verslag .