Halong Bay

14 juli 2017 - Hạ Longbaai, Vietnam

Donderdag 13 juli.
Na een heerlijke nacht en ontbijt in Beauté Hotel Hanoi, worden we om half 8 opgehaald. Uiteindelijk iets later door een gigantische regenbui was onze taxi iets later. Het is inmiddels gestopt met regenen en de stad voelt s morgens al weerr warm. We rijden de stad uit. Buiten de stad stappen we over op een bus naar Halong Bay, het is dan nog ongeveer 4 uur rijden. De tocht met de bus is leuk. We rijden door verschillende plaatsjes. Zien langs de weg de rijstvelden en de mensen die erop werken. In de plaatsjes de smalle huizen met meerdere verdiepingen. De scooters en de winkels met grote schreeuwende borden in velle kleuren en tafels vol met uitgestalde koopwaar.
Rond 13.00 uur komen we aan in een zon overgoten Halong Bay. Wij zijn niet de enige... bus na bus levert een lading toeristen af in de vertrek haven. Deze haven ligt vol met allerlei boten, hele grote en hele kleine.
Onze boot is groot, wit en voor de vorm 2 masten met rode zeilen. Syrena tours.
We worden met een kleiner boot naar de Syrena gebracht. In totaal zijn we ongeveer met 20 personen.
Aan boord worden we weer super vriendelijk ontvangen. Onze kamers zijn super. Grote kamer en zelfs een bad!
Vrij snel nadat we aan boord zijn aangekomen varen we, een armada van schepen de haven uit. We kunnen dan al de eerste krijtrotsen zien. Aan boord wordt eerst een heerlijke lunch geserveerd. Na de lunch gaan we naar boven, het sunroof op om.te genieten van de omgeving. Heel indrukwekkend. Prachtige rotsformaties steken zo ver we kunnen zien het water uit. We varen er rustig doorheen en negeren gewoon  het feit dat we niet de enige boot zijn. We stoppen voor een bezoek aan enkele rotsen en hun grotten. We zijn zijn niet de enige bezoekers van deze grotten, mmmm... had voor mij niet gehoeven. Ik had nog wel uren willen doorvaren, de rots formaties zijn indrukwekkend.
Na de grot, gezwommen bij een strandje en weer terug aan boord. De boot ligt voor anker in een baai. Ook hier zijn we niet de enige die voor anker liggen, maar gelukkig heeft de armada zich toch wel enigzins verspreid.
Heerlijk een drankje gedronken op het dek met de zonsondergang als decor.
Wat een heerlijke dag.