Halong Bay - Hanoi - nachttrein Hue

14 juli 2017 - Hạ Longbaai, Vietnam

14 juli vrijdag.
We hadden een prachtige kamer op onze boot met een heerlijk bed en dus heerlijk geslapen. Om 6 uur de wekker.
Sander Floor en ik hebben een morning Tai Chi gedaan en dus helemaal fit aan de dag begonnen. Het regent pijpenstelen. Om 7 uur een licht ontbijt. En aansluitend een bezoek aan een grot met kano. We zijn niet de enige die met kano deze grot in de stromende regen bezoeken, overeenkomst is wel dat iedereen drijfnat wordt.
Rond 9 uur terug op de boot. Onze koffers klaarzetten en dan aansluitend een brunch. Ondertussen vaart het schip terug naar de haven, de regen is ondertussen gelukkig gestopt.
Rond 11 uur in de haven, de armada van schepen keert terug.
We moeten een uurtje wachten op onze transfer terug naar Hanoi.
Rond 16.00 uur terug in Hanoi. We laten onze koffers weer achter in Beauté Hotel waar ze ons al lachend verwelkomen als oude bekende. We wandelen nogmaals door Hanoi, gek het voelt al niet meer zo overweldigend als de eerste keer en gelukkig weet Sander de weg in de kriskras straatjes. We gaan eerst een Bia Hoi drinken, dat was er de afgelopen keer nog niet van gekomen. Je zit op hele lage plastic krukjes bijna op straat en drinkt een biertje. Onze favoriet nu is Hanoi beer. Geweldig leuke ervaring. Het is leven speelt zich af op straat, straat verkopers komen lokale hapjes aanbieden maar ook vanuit de Bia Hoi bieden ze hapjes aan, kippenpootjes maar dan de letterlijke variant....
Na deze ervaring op zoek naar een restaurant, we besluiten toch nog maar een keer naar Nola te gaan.
En daar zitten we nu heerlijk op het dakterras aan een lekker koud biertje in afwachting van ons eten.
Om 20.30 uur gaan we naar het treinstation voor de nachttrein naar Hue en gaan we Hanoi en het noorden van Vietnam nu echt definitief achter ons laten.

1. Karen:
    14 juli 2017
    Heerlijk om te lezen! T is alsof we er weer even zijn...
  2. Opa:
    14 juli 2017
    Ik maak niet zoveel mee maar dat ligt aan mij!!