Phnom Penh - Siem Reap

1 augustus 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

1 augustus, dinsdag
Vanmorgen om 09.20 vertrokken van PP naar Siem Reap.
Ook vandaag weer is er een uitstekende transfer van hotel naar vliegveld, toch wel lekker dat dit allemaal zo soepel loopt, geen omkijken naar!
Na een vlucht van ongeveer een half uur zijn we in Siem Reap. Op naar ons Hotel, het Rambutan resort. Wat een geweldige plek. Super hotel, mooie kamers, bad op het balkon. En een lekker zwembad. Wel nodig ook want de temperaturen lopen op. Het is hier 34 graden en vochtig.
We gaan eerst lekker relaxen bij het zwembad. Dan op zoek naar een lunchadres. Leven internet en tripadvisor, al vele leuke adresjes afgehaald. We lunchen bij the missing socks. Cambodjaanse keuken, of specialiteit wafels (?) En barista 2016. Zonder meer heerlijke lunch. We bezoeken een plaatselijk rijstwijn producent. Klein bedrijfje dat bijzondere smaken rijstwijn produceert. Een dove jongen beschilderd de flesjes. Wij proeven ik denk wel 15 soorten. Een nipje zegt de dame in kwestie....
We wandelen terug naar het hotel.
Om half 5 gaan we opnieuw op pad. Kaarten regelen voor Angkor Usd 63 voor een 2-3 daagse pas, usd 37 voor eendaagse pas. Best wel prijzig, maar he niet over zeuren daarvoor zijn we hier.
Aansluitend rijden we door naar Pre Rup voor de sunset.
Onze 1ste kennismaking met Angkor.
De enorme, tussen groene bossen en rijstvelden gelegen monumenten van Angkor behoren tot de meest bijzondere archeologische meesterwerken van zuid Oost Azië.
De zonsondergang is prachtig. We genieten van dit plaatje. Morgen gaan we Angkor verkennen.
We eten op het gezellige terras van ons hotel.

1. Opa:
    1 augustus 2017