Hoi An 1.

17 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

16 juli zondag.
Vanmorgen om 7.15 uur opgestaan en na het ontbijt zijn we met mini van vertrokken richting Hoi An.
We hadden met een chauffeur een deal gemaakt dat hij ons via 2 bijzondere plaatsen in Hue naar Hoi An brengt.
Het regent in Hue, het komt in bakken naar beneden, een boottocht over de 'perfume river' is geen optie.
We rijden parallel aan de perfume river na de Thien Mupagode, ongeveer 5 km buiten Hue. De oudste pagode van Hue staat te midden van uitbundig groen aan de rand van de Perfume river. De 21 meter hoge toren uit 1601 bestaat uit 7, achthoekige verdiepingen en is het symbool vd stad. Nadat we deze pagode bezocht hebben rijden we door naar de keizerlijke tombe, de indrukwekkende tombe van de Nguyenkeizer Lau Ding 1916-1925.
Deze Tombe ligt het buiten Hue op de top van een groene hevel en is op 3 steil oplopende niveaus gebouwd. Heel indrukwekkend om te zien.
Na dit bezoek vervolgen we onze reis en rond 14.00 uur komen we aan in Hoi An.
Ons hotel bevindt zich in het oude gedeelte vd stad. Het plaatsje voelt gezellig aan. Nadat we ingecheckt zijn gaan we de stad verkennen. Heel veel Taylor made shops en allerlei andere winkeltjes buiten de ons nu bekende markten. Overal waar je kijkt hangen lampionnen in allerlei kleuren. Het geeft de stad een feestelijk beeld. Het is toeristisch maar toch heeft het stadje wat.
Hoi An is een stad met een rijk verleden en een grote culturele diversiteit. De oude stad, de historische huizen, de buishuizen en de chinese gemeenschapshuizen maken deel uit van het wereld erfgoed Unesco.
We lopen langs de haven en komen uit bij de chinese overdekte brug, 1593. Via de verschillende aantrekkelijk straatjes lopen we weer terug naar het hotel.
Sander aan een koud biertjes en de meiden gaan nog even op pad om te shoppen. Al snel blijkt dat Lotte een talent voor onderhandelen heeft en slaat haar eerste slag, een leren tas. Verder scoren de meiden nog een paar gympen, ook hier wordt weer strak onderhandeld. 's Avonds lekker gegeten en nog een spel gespeeld. Voor nu lekker slapen. Morgen gaan we op de fiets Hoi An en omgeving verkennen.

1. Yvonne:
    17 juli 2017
    Klinkt super. Qua natuur klinkt het geweldig. Moou indrukken hoor. Jammer van de afgelaste boottocht. Leuk om te lezen over de verborgen skills vd meiden. Veel plezier allemaal. XXX Rob, Yvonne en Martijn vanuit het warme Andalusie
  2. Liesbeth:
    18 juli 2017
    Super om zo met jullie mee te reizen op deze mooie reis. Mooie verhalen en foto's.
    Nog veel plezier met elkaar.
    Dikke kus de Lutjes