Hoi An 2

17 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

17 juli maandag,
Vandaag na het overheerlijke ontbijt, Floor heeft haar gemis aan chocolade ruimschoots kunnen inhalen, om half 10 op de fiets.
We hebben een tour van ongeveer 17 km welke we willen gaan fietsen. Het is warm 34 gr dus petje op en gaan.
We fietsen tussen de toeterende scooters en auto's alsof we niet anders gewend zijn. Maar al gauw laten we het drukke Hoi An achter ons en fietsen over smalle weggetjes langs de rijstvelden. Een stop bij een kleine Japanse Tombe midden in de rijstvelden. Het is een Tombe van een Japanse handelaar die naar het schijnt voor de liefde van een Vietnamese is teruggekeerd naar Vietnam. We fietsen langs een watertje met allemaal bloeiende lotusbloemen. Naast rijstvelden rijden we ook door dorpjes waar vis gekweekt wordt. Grote water basis zijn aan gelegd in aftakkingen vd rivier. De basis zijn vierkant met er in een soort boomstammen met diverse radarbladeren eraan die ronddraaien. Ik denk voor het zuurstof. We maken een stop op het strand en drinken een koud drankje het is namelijk best warm...
Rond half 2 weer terug in het hotel. We nemen een verfrissende duik in het zwembad en lunchen wat. Daarna gaan we Hoi An in om dat we de meiden beloofd hebben dat ze een jurkje mogen laten maken. Uiteindelijk hebben we allemaal iets gekocht, morgen kijken hoe en of het allemaal gelukt is.
De middag heerlijk aan het zwembad doorgebracht.
Na opgefrist te zijn, gaan we Hoi An in, hapje eten en de night market bezoeken. We eten bij Morning Glory, super recensie op tripadvisor dus wij gaan ook eens kijken. Idd heerlijk gegeten, in Hoi An is het eten iets meer spicy als in het noorden, maar het smaakt ons allemaal goed. Daarna een bezoek aan de night market. Aan de overkant vd rivier staat het vol met kraampjes en de lokale bevolking verkoopt papieren bakjes met kaarsjes welke je op de rivier voor good luck kunt kopen. Uiteraard kopen wij 2 drijvende good luck dansles, de mogelijkheid om met een bootje de rivier af te roeien laten we aan ons voorbij gaan. De market staat vol met kraampjes, best grappig maar veel van het zelfde. En natuurlijk heel veel lampionnen te koop, ik zou mm koffer wel willen vollafen, maar helaas dat gaat niet of misschien toch 1 of 2?

1. Opa:
    17 juli 2017
    Ja, goed handelen dan kun je met je geld meer doen of meer overhouden voor b.v. Chocolade!!