hanoi

9 juli 2017 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

zondag 8 juli. Om 7 uur opgestaan na een heerlijke nacht. Super lekker ontbijt. We gaan de stad verkeken adhv een route. We moeten even wennen. Overal scooters auto,s fietsen en heel veel getoeter.je weet echt niet wat je ziet. Overvolle straten, dat niemand tegen je aan rijdt! In het Old Quarter zijn de straten ingedeeld op producten, zo zijn er straten met alleen maar eten, kruiden en farmacie, schoenen, kleding, metaal, feest en nepartikelen speciaal voor begrafenissen zodat het verbrand kan worden, manden en riet, bamboe om er maar een paar te noemen. Het eten is volop op straat, vlees vis, groente en fruit. Dir alles op een matje op de grond....

Ook verschillende tempels bezocht van het kleinste tempeltje tot de grootste en beroemste.Voor de lunch Minh bao, we moeten nog een beetje wennen aan het weer en het eten dus we gaan voor save, salades en fruit een een broodje met kip.

Na de lunch verder met een taxi naar het mausoleum van Ho Chi Ming, daar rondgewandeld. Lelijke grijze blokke doos maar een prachtige omgeving, mooie tuinen en indrukwekkende presidentiele gebouwen. Met de taxi terug naar old quarter. De enige katholieke kerk in Hanoi bezocht, de St Joseph Cathedrale. Met 2 fiets taxies naar de andere kant van Old Quarter gereden, leuke ervaring.

We hadden gelezen over een leuk restaurant, verstopt in de stad. Het was idd even zoeken maar we hebben het gevonden. 1 smalle deur in een drukke straat, een lange smalle gang trapje naar boven nog een trapje en dan een geweldig dakterras en een sfeervol restaurant. We gaan hier lekker uitrusten en eten. Nola!

Vanavond om 20.30 uur worden we opgehaald door een taxi en gaan we met de nacht trein naar Sapa.