Hanoi - Sapa

10 juli 2017 - Sapa, Vietnam

Zondag 9 juli om 20.30 met de taxi naar treinstation Hanoi. Om 21.30 uur vertrekt de trein naar Lao Cai. We hebben een slaapcabine geboekt voor 4 personen de luxe. 2 stapel bedden van max 1.80 lang een klein tafeltje voor het raam, met daarop een sfeervol schemerlampen en een mandje met bananen, wafels en water. Ziet er eigenlijk super leuk uit. Oké matras is dun en bed is kort maar het is schoon en netjes.

Als de trein vertrekt duurt het niet lang of wij gaan proberen te slapen. Het is toch wel een beetje onrustig slapen in  een schommelende trein en de geluiden die een rijdende trein maakt. Om 05.00 uur wordt er op de deur geklopt. We moeten ons klaar maken voor aankomst in Lao Cai. Om 05.30 uur komen we aan.  Lao Cai ligt slechts 3 km vd Chinese grens en je ziet de Chinese invloeden direct. Als we wegrijden met een taxi van Lao Cai naar Sapa zien we een man met een halve koe achterop z'n scooter, onderweg naar de markt. Na ongeveer een uurtje rijden komen we aan bij ons hotel in Sapa centrum. Het centrum is een en al hotel, een toeristisch gekkenhuis. Ongeloofelijk wat drukte en wat een hotels.

We worden verwelkomd in het Sapa Dragon Hotel met een kopje kaneelthee en weer een super vriendelijk ontvangst. 1 kamer is al gereed voor ons. We gaan even lekker douchen en omkleden. Daarna ontbijt in het hotel, heerlijk brood (franse invloedde?)  fruit en gebakken omelet met kaas. Dat gaat er wel in.

Het is prima weer , een zonnetje niet te warm en geen regen, in Sapa schijnt het namelijk heel veel te regenen.

Na het ontbijt  (09.00uur ) vertrekken we met een taxi  naar de Silver Waterfal. Een prachtige grote waterval, via een hoge trap klimmen we langs de waterval omhoog. Door middel van een bruggetje steken we de waterval over en via de ander kant weer omlaag. Was prachtig om zoveel waterkracht te zien en te horen.

We rijden door naar de Fansipan kabelbaan over de Fansipanpas. de langste kabel 6100 meter (25 min.) naar een hoogte van 3134 km. Over de rijst velden en prachtige bossen. Als we bovenaan uitstappen is het nog 600 trede naar het hoogste punt, pfffffff.Boven is het mistig en zien we eigenlijk niet veel. Maar de tocht op zich was prachtig. Weer terug naar beneden en met de taxi terug naar ons hotel. Hier heerlijk geluncht. Meiden gaan even relaxen op de kamer en Sander en ik gaan het stadje even in. Het is geen leuke stad. Stoffig en heel veel bouwprojecten. Allemaal hotels. Ze schieten hier als paddestoelen uit de grond. Een klein plaatsje tussen prachtige vergezichten, prachtige rijstvelden en dan zoveel op elkaar gestapelde hotels.....

We komen hier allemaal voor het zelfde, de rijstvelden zien. Morgen met gids een tweedaagse tracking.

1. Liesbeth:
    10 juli 2017
    Wat een belevenissen Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Eerste dagen lukte dat nog niet maar nu wel. Enjoy.