De vlucht

7 juli 2017 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Vrijdag 7 juli,

Na een snelle check in, op ons gemak koffie gedronken en gewinkeld, vertrok onze vlucht om 13.30 uur. We hadden voor Sander een stoel met extra beenruimte kunnen boeken. Prima vlucht. Na 11 uur reistijd aangekomen in Guangzhou/China. Local time 06.45 uur. Na transfertijd van ongeveer 3 uur vertrekt aansluitende vlucht naar Hanoi. Met een vertraging van een half uur zijn we dan toch aangekomen in Hanoi. Lokale tijd 11.30 uur. In de aankomsthal staat al een gids ons op te wachten met een bordje waar onze naam op staat.  Bij aankomst in het hotle blijkt dat we over geboekt zijn naar een ander hotel, kleine vergissing. Het maakt allemaal niet veel uit, met taxi rijden we een stukje verder.  We zitten in het La Beaute Hotel. Super leuke plek midden in het Old  Quarter van Hanoi. Floor is uitgeput. Lotte een beetje uitgeput en Sander en ik ook best moe. Meiden gaan uurtje slapen Sander en ik gaan na een douche de stad verkennen. We lopen langs het meer. en doen onze eerste indrukken van de stad op. Heel veel scooters die kriskras door de straten rijden,oversteken is een uitdaging. Overal langs de weg zitten mensen, ze verkopen op de stoep van alles, Halve koeien liggen op karton, vis, fruit, groente. Het is erg warm in de stad en we zijn toch best wel moe. We regelen kaartjes voor de waterpuppet show om 17.00 uur. We gaan de meiden ophalen en wandelen naar de waterputtetshow. Het is een echt iets Vietnamees bijzondere zang en muziek. Leuk om te zien maar we zijn doodop en uur is dan best lang. Na de show op zoek naar iets te eten maar eigenlijk zijn we er te moe voor. Om 19.30 terug in het hotel en slapen.

1. Opa:
    9 juli 2017
    Moe, daar is vakantie voor! Met zo,n reis in vooruitzicht laat vermoeidheid de reis niet bepalen.