Mui Ne

25 juli 2017 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

24 juli, maandag
Vanmorgen om half 10 opgehaald door mini van. We gaan naar de kustplaats Mui Ne een autorit van ongeveer 300km. De wegen in Vietnam zijn een uitdaging. Flinke hobbels en kuilen in de weg. We doen er ongeveer 3, 5 uur over om in Mui Ne te komen. Eerst moeten we flink wat bergen over, enorme slinger wegen. Maar wat is hier mooi. Als we de bergen achter ons laten veranderd ook het landschap. Het wordt vlakker en minder groen. Als in de buurt vd kust komen zien we veel dragon fruit plantages. Schijnt voornamelijk in dit gedeelte weer veel verbouwd te worden.
Onze chauffeur spreekt geen Engels en na 1 of 2 pogingen van onze kant houdt de chauffeur het op gezien en zet een lekker CD 'tje op..... na een remix van bijna een uur net op het moment dat ik denk ik ben er klaar mee zijn we op onze eindbestemming, Mia resorts Mui Ne. Het is hier prachtig, direct aan zee en heerlijk luxe, ook eigenlijk wel weer heel lekker. Jammer is alleen dat de zon niet schijnt. Het is (nog)droog en warm maar bewolkt. We gaan bij het restaurant met uitzicht op het strand en de zee heerlijk lunchen. Daarna zwemmen en het strand verkennen. Plaatsje Mui Ne verder is niets bijzonder. Het staat bekend om z'n enorme zand duinen en is ook bij de Vietnamese een populaire vakantie bestemming. Het dorp is dan eigenlijk ook niets anders dan een weg langs de kust met een aanschakeling van resort en restaurants. Prima plek voor even helemaal niets. S' Avonds eten we hier, heerlijke kaart fantastisch plek!
Omdat we toch nieuwsgierig zijn en de hele dag niets doen ook weer zo wat is, besluiten we morgenochtend vroeg de zonsopgang bij de white dunes te ontdekken. We stellen ons er niet te veel van voor, het weer is bewolkt maar we gaan ervoor. 04.00 uur op,

1. Opa:
    25 juli 2017
    Hele dag niets doen?? Toch genieten zeker... want ledigheid is..... dankje wel voor je foto's en verhalen.