Dalat

23 juli 2017 - Thành phố Đà Lạt, Vietnam

23 juli zondag,
Het Crazy House hotel is naast hotel ook een bezienswaardigheid. Wat dus inhoud dat s morgens om half 9 de poorten open gaan en de toeristen binnen komen om het bouwwerk te bekijken. We hebben het gevoel in een Efteling attractie te verblijven. De kamers zijn groot en erg comfortabel. Het hotel lijkt een soort grote boomstam met verschillende takken en bruggetjes naar een van de 10 hotel kamers. Eigenaar en architect Hang Nha is de dochter van Truong Chinch, ooit een vooraanstaand lid van de Communistische partij. Het gebouw is uit 1990 en er wordt nu nog aan uitbreiding gewerkt. Er is geen restaurant dus ontbijt in de tuin of op de kamer.
Na ontbijt gaan we de stad verkennen, omgeving al met de Easy Riders gedaan. We bezoeken het oude spoorwegstation, art deco stijl, in 1936 gebouwd als replica van het station van Deauville Normandië. Met een oud treintje reiden we naar Trai Mat (17 km). Daar bezoeken we de Linh Phuong Pagode. Beetje pompeuze kitscherige pagode versierd met mozaïek. Mooi om te zien, maar een beetje veel, veel beelden veel mensen veel kitsch en dat alles in een heel klein dorp met toeterende taxi's, bussen en scooters.
En uiteraard weer met het treintje terug. Dalat en omgeving staat bekend om z.n koffie dus tijd om op onderzoek uit te gaan. We drinken koffie bij le Viet, wat een voortreffelijke machiato! We lunchen bij One More. Ook helemaal leuk en lekker. We bezoeken een kleding en schoenen markt, een enorme loods vol met kraampjes en heel veel mensen. Tijd voor meer koffie!
We nemen de tijd om de straatjes, marktjes te ontdekken. Heel veel bloemen en koffie hier. Temperatuur ongeveer 22 gr. Dus prima weer om te wandelen.
'S avonds haartje aan in de kamer, met flesje wijn en met de meiden een potje geklaverjast. Morgen naar Mui Ne.

1. Yvonne:
    24 juli 2017
    De efteling was Floor altijd al gek op :)
    Goed uitgezocht Floor.
  2. Yvonne:
    24 juli 2017
    Wat een geweldige verslagen/ervaringen en foto's. Super mooi om te volgen. Thxxx
  3. Opa:
    24 juli 2017
    Heb je ook nog kunnen slapen?