10 augustus vrijdag.

10 augustus 2018 - Gweta, Botswana

Na een ietswat onrustige nacht, we hadden een niet werkende airo dus nog even van kamer geswitcht. De nieuwe kamer lag dichter bij de doorgaande gravel weg, welke wij inmiddels hebben omgedoopt tot de maanlandschaproad waarbij het lijkt of bij elke auto die er overheen rijdt er een Boeing 747 over vliegt. Nu kan ik je verklappen het verrassend was hoeveel vrachtverkeer er over deze route rijdt, daar waar je soms overdag niemand tegen komt. Nu is het wel zo dat deze weg de N3 de enige doorgaande route naar het noorden is, dus wel logisch dat het vrachtverkeer dat er is over deze weg heen en weer rijdt.

Na ontbijt vertrekken we om 08.30 naar Gweta. Onze reisgids adviseert ruim de tijd te nemen omdat de doorgaande weg tussen Nata en Gweta slecht is door overstroming vorig jaar. Het blijkt echter dat de we het slechtste stuk al gehad hebben en kunnen dus redelijk comfortabel naar Gweta rijden. Binnen 2 uur zijn we al op de plaats van bestemming Gweta Lodge.

We zijn weer aangenaam verrast door deze heerlijke relaxed place. We kunnen heerlijk in de schaduw wat drinken en wat lezen, spelletje doen en onze telefoons laden, er is zelfs Wi-Fi. Hele gastvrije mensen. Om 15.00 uur gaan we vanuit hier met een gids naar de Makgadikgadi Zoutpannen waar we overnachten in de buitenlucht.  Nu nog even genieten hier van een Afrikaanse lunch voordat we vertrekken.

1. Opa:
    10 augustus 2018
    Geniet van je reisverhalen en tussen de regels door dat jullie het samen naar je zin hebben.