Koffie route dag 3 - 1 augustus

1 augustus 2019 - Machu Picchu, Peru

Half 5 ontbijt. Om 04.50 uur met de Oscar afgesproken bij het busstation. We zijn niet de enige. Om 05.30 komen de 1e bussen en zijn we redelijk snel aan de buurt. We rijden ongeveer 20 minuten naar boven. Om 06.00 uur kun je pas MP naar binnen. Het was het vroege opstaan zeker waard wat een enorme indrukwekkende historische plaats. Oscar leidt ons 2 uur rond. Ik kan er heel veel over vertellen, maar het is zo indrukwekkend dat ik het niet goed kan omschrijven. Na 2 uur nemen we afscheid van Oscar bij Machu Picchu mountain, deze gaan Sander en ik beklimmen zodat je zicht van bovenaf op MP hebt.  Op onze route naar het start punt van deze Trail komen we in de smalle kronkel paadjes de groep van de kids tegen, super leuk even een dikke hug en een knuffel. De beklimming van Machu Picchu mountain is zwaar, maar prachtig. Mooi uitzicht over de ruïnes. Na deze inspanning omhoog, moeten we ook nog terug, maar we made it! We zoeken een lekker plekje ergens om te  genieten van wat we zien en laten ons kuiten en knieën even bijkomen. Rond 11 uur verlaten we MP. Bij het busstation staan Lotte Mees en Floor voor aan in de wachtrij om met de bus naar beneden te gaan, we sluiten ons bij hun aan en kunnen tijdens de busreis de eerste verhalen en foto's horen en zien. In Aguas Calientes gaan zij lunchen met hun groep. Zij hebben om 3 uur de trein terug naar Ollantytambo en wij om 16.22

Wat was het een prachtige ervaring, de route naar Machu Picchu en Machu Picchu, we kunnen niet wachten om de verhalen van de kids te horen!

1. Opa:
    2 augustus 2019
    Tja, elkaar terugzien in den vreemde. En Mees een jaar ouder intussen!