Koffie route dag 2-31 juli

31 juli 2019 - Aguas Calientes, Peru

Na een heerlijk nachtje om 07.00 uur breakfast. Lekker broodje met avocado ( zo lekker!!!), eieren jam koffie en thee. We lopen bergafwaarts zo.n 45 minuten, gaan vervolgens met een busje verder naar de thermaal baden. Hier een uurtje relaxen. Dan verder eerst met een busje een half uurtje dan stappen we uit voor de laatste 10 km ongeveer. We lopen naar Aguas Calientes. Dit is de laatste stop, plaatsje voor Machu Picchu. Een prachtige redelijk vlakke hiking. We lopen een groot stuk langs het spoor, door de jungle. Mooi uitzicht op Machu Picchu mountain. Onderweg stoppen we bij een klein hutje voor lunch hier hebben ze de lekkerste guacamole,  volgens de gids.  Ook hier weer heerlijk gegeten en na een heerlijk kop koffie gaan we verder. Waanzinnig hoe mooi het hier is. We lopen een oude Inca trail, hierop is een dpoorrails aangelegd, regelmatig komt er een trein voorbij rijden. Rond 15.45 uur komen we aan in het plaatsje. Aguas Calientes is eigenlijk niets meer dan een verzameling van hotels, hostels, restaurants en souvenirs shop naast een busstation en een treinstation. Voor wie naar Machu Picchu wil en niet via de originele Inca Trail route komt (dus van bovenaf), zal via deze plaats met de bus verder omhoog gaan naar de eind bestemming MP. Je kunt die laatste stuk overigens ook lopen van uit Aguas Calientes.  De Inca Trail komt aan via de sungate boven op de berg. Morgen zullen wij hier de bus nemen om 05.30 naar MP. Na onze spullen in het hotel achter gelaten te hebben gaan we het plaatsje verkennen. We stranden op een leuk terras en drinken een Pisco Sour wel verdient. Jippie contact met de kids, enthousiaste verhalen super leuk om elkaar even kort te spreken. Zij zitten hoog boven op de berg vlak bij de sungate en wij zitten halverwege de berg. Kan niet wachten om ook hun verhalen te horen, blij dat ze zo enthousiast zijn.

We eten wat in de Tree House, heerlijk!