Coporaque Colca Canyon Condor

22 juli 2019 - Chivay, Peru

Vandaag om 05.20 uur op. Het was een bijzondere nacht. Koud, maar eigenlijk helemaal.lekker warm onder de dikke laag willen dekens. Floor vond het overigens wel koud en werd niet heel enthousiast wakker. In het donker snel ons aangekleed, Thermo laag 1 en dikke sjaal en handschoenen naar de eetkamer van Amanda, waar het ook gewoon koud is.  We eten een broodje en worden om 6 uur opgehaald met een taxi.  Rijden terug naar Chivay waar we overstappen op een busje. Vandaag gaan we verder de Colca Canyon in op zoek naar de Condor.

Onderweg stoppen we op diverse punten en onze gids weet ons veel te vertellen over de cultuur en de omgeving.

Op een van de hogere gedeeltes van de Colca Canyon aangekomen kijken we een diepte in van ongeveer 800 meter waar de Colca River stroomt (de Canyon kan op sommige unten eel 3180 meter diep zijn), waar de thermiek voor de Condor tussen de Canyons optimaal is. We worden beloond diverse Condors vliegen of eigenlijk zweven op de thermiek om ons heen. Wat een prachtig plaatje wat een enorme vogels.

Op de terug weg diverse stops om de Colca Canyon goed te kunnen bekijken.  Ook stoppen we in het plaatsje Maca. Bekend om de sancayo vrucht deze groeit aan een cactus. Ziet er een beetje uit als een ronde dragonfruit en van binnen als een kiwi maar dan met wit vruchtvlees. Zou super lekker zijn met Pisco, hebben we ons eerder op de reis al laten vertellen, dus die moeten we zeker even proberen. En... het klopt wouw lekker zeg, met en zonder Pisco overigens.

Rond 1230 uur weer in onze homestay, waar een overheerlijke maaltijd voor ons klaar staat. Soep, kippenvlees rijst en groente. Dat smaakte weer prima.

In de middag hebben we een paardrijtocht. 4 zwarte paarden staan voor ons klaar. Sander had al aangegeven niet mee te gaan en nadat ik 5 minuten op het paard gezeten heb besluit ik om dat het beter voelt om af te stappen.... Floor Lotte en Mees stappen dapper verder. Na 3 uur stappen drie blije koppies van het paard. Ze hebben het fantastisch gehad, super ervaring. Prachtige route gelopen, de Canyons in, op en af.

1. Yvonne:
    22 juli 2019
    Genieten van jullie mooie verhalen en belevenissen. Dikke X
  2. Opa:
    23 juli 2019
    Paard rijden kan dus toch leuk zijn Floor!!
  3. Jet:
    23 juli 2019
    We genieten op afstand meer door jullie verhalen! Wat een prachtig avontuur al weer!