Arequipa

21 juli 2019 - Arequipa, Peru

20 juli

Vandaag gaan we zelf op pad. Lotte is niet helemaal fit en met een speciaal kruidendrankje van het hotel blijft zij nog even achter.

Wij gaan naar Yanahuara, een wijk aan de andere kant van de rivier Rio Chili. Een wandeling van ongeveer 20 minuutjes, lekker in het zonnetje. Vanaf dit iets wat hoger gelegen punt heb je een mooi uitzicht over de stad en de vulkanen. Op zich prima wandeling maar niet echt spectaculair. Op ons gemak teruggelopen naar het hotel, hier Lotte op gepikt. Met elkaar eerst gestopt voor een koffietje bij Café Chaqchao. Super leuke lazy plek. Lekkere koffie maar nog lekkerder taartjes! Kijk daar worden we nou blij van. Na de koffiestop naar  het 16e-eeuwse Monasterio de Santa Catalina. Dit klooster is in 1970 voor het publiek opengesteld na bijna 400 jaar als klooster dienst te hebben gedaan. De bewoonsters, de dochters van adel, brachten de gelofte van armoede bepaald niet in de praktijk. Op het hoogtepunt van het klooster waren de cellen luxueus ingericht met Engelse tapijten, zijde gordijnen en werd er gegeten van het mooiste porcelein. Wat de Monasterio bijzonder aantrekkelijk maakt zijn de prachtige roodbruine en felblauwe muren de diversiteit aan gekleurde bloemen en planten en de vele kruip door sluipdoor straatjes. Een dorpje op zich. Na de Monasterio een hapje gegeten bij creperia Crepisimo. Daarna terug naar hotel om nog wat te relaxen. Voor het avondeten heeft onze fantastische hotelvriend een tafel geregeld bij Dimas. Wat hebben we hier lekker gegeten zeg mmmmmm

Nog even gekaart, koffers gepakt, morgen vroeg op pad naar de Colca Canyon. Lotte naar bed met een geheim kruiden mengsel uit de Peruaanse keuken van Casona Sonar.

1. Opa:
    21 juli 2019
    Spannende dagen op komst! Lotte weer wat opgeknapt?
  2. Liesbeth dolf:
    21 juli 2019