Arequipa

20 juli 2019 - Arequipa, Peru

We hadden om 1945 uur de vlucht naar Arequipa en om 2215 landden we. En om 2300 uur in ons hotel Casona Solar.

Mooi hotel in het midden van het centrum. Door het tijdsverschil zijn we best moe en liggen dan ook na aankomst gelijk in ons bed. Heerlijk geslapen!!

De volgende ochtend na een heerlijk ontbijt met gebakken en gekookte eieren , pancakes, fruit, avocado en heelijke sapjes vertrekken we om 9 uur met een gids voor onze kennismaking met Arequipa. De zon staat hoog aan de hemel het is rond de 23 graden, heerlijke temperaturen. Arequipa ligt op ongeveer 2100 meter en is een flinke stad met ongeveer 780.000 inwoners.  Het heeft een prachtig plein in het centrum Plaza de Armas met aan de ene zijde een prachtige kathedraal en aande ander zijdes door eennzuilen galerijen vann2 verdiepingen enndit alles omgeven door diverse 3 imposante vulkanen op de achtergrond. We bezoeken het museum Santuarios Andinos, wat bekend staat om het ijsmeisjes Juanita. Ontdekt in 1995 op de top van de vulkaan Ampato. Normaal is top van de Ampato een ijskap, maar door een uitbarsting van een nabij gelegen vulkaan was deze gesmolten en zo werden archeologen in de gelegenheid gesteld om op de top van Ampato te zoeken naar overblijfselen  van de rituele mensenoffers die de inca' s aan hun berggoden (apus) brachten. Ook hier de locale markt bezocht en een barok kerk. Door de vele vulkanen die Arequipa getroffen hebben (waarbij de stad in 1600 geheel verwoest is) en aardbevingen (laatste in 2001) zijn de meeste oude gebouwen van na 1700. Ook vindt men hier voornamelijk laagbouw.

Rond half 12 afscheid genomen van onze gids en zelf de stad rondgelopen. Na de lunch lekker gerelaxed in het hotel. 'S  avonds heerlijk gegeten bij Zigzag. Onze eerste alcapa steaks geproefd, ze waren heerlijk en chocolademousse. Arequipa staat bekend om hun chocolade en dat moesten we toch ook even proberen. Kortom wederom verrast door de Peruaanse cuisine.

Na nog een potje dobbelen lekker slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa:
    20 juli 2019
    Rare manier van alcapa knuffelen Floor!