8 augustus woensdag

8 augustus 2018 - Francistown, Botswana

Na een heerlijke nacht met weer heel veel bijzondere,  voor ons onbekende geluiden staan we om 6 uur op. Eten een yoghurt en vertrekken voor de morning game drive.
We crossen door het landschap door drooggevallen rivierbedden en over bergkammen. Het is hier prachtig. Wel heel droog. Er is de helft minder water gevallen dan vorig jaar. De dieren hebben het dan ook zwaar door de de droogte. Jerry vertelt ons over de small 5. De kingant en laat ons zien hoe en waar deze reuze mier zijn prooien vangt.
We zien giraffe, olifanten jakhlazen, eland, zebra's en volgen tot de grens het spoor van een male lion  maar wederom lukt het ons niet om haar te vinden.
Rond 10 uur terug in ons kamp voor ontbijt en dan is het tijd om onze tassen te pakken en verder te gaaan. Om 11.20 vertrekken  we naar Francistown. Met de tip om ons vooral aan de snelheid te houden en volledig te stoppen bij de stop signs.
Het eerste stuk is weer lastig te rijden, gravel, stenen en diepe kuilen, maar dan komen we aan bij de splitsing en volgen de weg richting Bobonong en ja hoor alsfalt das toch best lekker...
Onderweg apen op de weg, ezels en koeien alles loopt hier los.
Tussen alle droogte zien we een mega stuwmeer. Rond 1 uur komen we aan bij Bobonong maar het is ons niet helemaal duidelijk hoe we verder moeten. (Dat krijg je dus als je de kaart thuis laat liggen)  niets bekends op de weinige lees enige verkeersbord. Dus blinde gok.
Toch voor alle zekerheid maar even vragen, heel vriendelijk worden we allerlei kant op gewezen, we kiezen de kant die 2 x aangewezen is. Na een half uur rijden een verkeersbord, moment of true.. .. yeahhh een bekende naam, Selibe Phikwe we zitten goed.
Na een voorspoedige reis komen we om 16.00 uur aan in Woodlands stop over Lodge Francistown.
Een huisje aan de riverside, helaas geen water in de rivier. Maar wel een heerlijk briesje. Buiten op het terras voor ons huisje met een ijskoud biertje. Dat hebben we wel weer verdiend.
En Wi-Fi 🤣.
Na een paar dagen van de buiten wereld afgesloten te zijn geweest wordt hier dankbaar gebruik van gemaakt.

1. Jet:
    8 augustus 2018
    Hartstikke gaaf tot nu toe al zeg!
    Benieuwd naar de foto’s, die zullen ook wel niet te versmaden zijn 😊
  2. Opa:
    8 augustus 2018
    Dat zijn ervaringen voor een hele vakantie en je bent nog niet halverwege!!