7 augustus dinsdag

8 augustus 2018 - Tuli Wilderness, Botswana

Om 06.15 uur opgestaan bakje yoghurt met muesli.
Onze gids Jerry vertelt dat er vannacht een olifant door ons kamp gelopen heeft, wel gehoord maar niet gezien(@##?!) En dat een luipaard vanmorgen vroeg rond 03.00 uur ongeveer een wardog in de buurt vd waterplaats heeft gedood. De gids heeft de schreeuw gehoord. We stappen met de 2 andere gasten (zuid afrikanen) in de jeep we gaan eerst op zoek of de wardog kunnen vinden.
We vinden de half aangevreten wardog vlakbij ons kamp (!).
Nu gaan we kijken of we de luipaard kunnen vinden.  We rijden door de prachtige omgeving van Tuli  Wilderness.
Volgens de gids is de kans op het vinden van een katachtige s morgens het grootst.
We zien de eerste olifanten, zebra's, wardogs, impala's, kudu's, krokodil en ja hoor na een wilde achtervolging spotten we verschillende keren de luipaard.
Terry rijdt op plekken waarvan ik denk, daar kun je toch niet doorheen.....maar hij denkt daar heel anders over.
Kortom een geweldige game drive!
Rond 10 uur in ons kamp terug. Heerlijk ontbijt op het terras en vervolgens even helemaal niets.
We hangen een hangmat op en of relaxen in de heerlijk stoelen bij onze tent.
Gewoon even niets anders dan genieten van waar we nu zijn.
Onze tent staat op een soort betonnen verhoging met een klein voorplaatsje waar 2 heerlijk zittende stoelen op staan. De tent is groot en van groen doek gemaakt. Er staat een 2 persoon bed in en een fgeschermse badkamer met douche wastafel en toilet.
De wanden van de douche en toilet zijn  gemaakt van een soort tadelak het ziet er geweldig mooi en gezellig uit.
Om 3 uur eten we een lichte snack, een hartige taart met tomaat en andere groente. Vervolgens vertrekken we voor de middag game drive. Jerry leert ons spoor zoeken, welke sporen zien we en welke zijn vers.
Op zoek naar de leeuw en de luipaard.
We spotten olifanten wardogs zebra,s impalas kuur maar helaas geen leeuwen.
We een lekker band gereden.  Ook niet zo verwonderlijk we rijden over stenen en rotsige paden, nou ja paden het zijn eigenlijk geen paden. We volgen  sporen dus ja ....we rijden waar zij ons brengen. Wel een gek idee dat we een band staan te verwisselen waar we gisteren in de luipaard gespot hebben.
Het is weer een prachtige tocht met een ondergaande zon.
Om 1900 uur komen we al in het pikken donker aan in het kamp. Terwijl de auto het kamp in draait spotten we bij de drinkwaterplaats beneden het kamp een luipaard. We springen allemaal terug de jeep in. Jerry speurt al rijdend met een enorme schijnwerper de duisternis is, en ja hoor daar zien We 2 gele lichtjes, de ogen van de luipaard , verraden zijn schuilplaats.  Ze probeert aan ons te ontsnappen maar we vinden haar steeds weer en we kunnen een paar prachtige foto,s maken.
We rijden terug naar het kamp om even te plassen  en dan weer terug inde jeep. We worden naar een open  plek gebracht in de bush voor een bushdiner.
Wat fantastisch!!!!!
Allemaal olielampjes en bruine zakken gevuld met zand en kaarsje verlichten de   bushdiner plaats. Een houten tafel met een mooi kleed er over wordt aan beide zijde geflankeerd door dode houten bomen versierd met diverse olielampen en fungeert als bar. Het is prachtig.
In het midden staat een lange gedekte tafel met diverse olielampen tussen 2 grote vuren.
We eten  pompoen soep en een runder stoof met diverse groente, salade en rijst. Als toetje eten we melktaart. Door het donker rijden we terug en spotten nog verschillende dieren.
Een soort mini kangaro de springhaas en een serval, een katachtig dier. Zo leuk om in het donker al die dieren te spotten, met de hulp een grote lamp.
Het was een geweldige dag.