6 augustus maandag

6 augustus 2018 - Tuli Wilderness, Botswana

Vanmorgen na een heerlijke nacht, om 8 uur opgestaan en heerlijk buiten in de openlucht gedoucht.  Ontbijt is bij het hoofdgebouw. Gaat allemaal.op zn zuid Afrikaanse, langzaam. John kletst en klets maar wij moeten echt verder
Een uur later dan gepland vertrekken we  richting Botswana.
Eerste stuk is de zandweg terug dan een stuk snelweg.
Al snel houdt het op met de onbegaanbare paden en komen we op de ons inmiddels bekende gravelwegen. We hebben een summiere kaart bij ons routeboek aangezien de routemap thuis op de keukentafel ligt (!).
Dus we moeten het doen met wat we hebben, na 4 km buiten Alldays neemt u de onverharde weg richting Platjan 35 km. Als je dan al geruime tijd over de onverharde weg gereden hebt zonder ook maar 1 x het bordje Platjan tegen te komen en of enige andere vorm van levende wezens in de vorm van mensen cq tegenliggers dan ben je echt heel blij als je een roestig bord met Platjan tegen komt. We zitten goed ...
Na de grensovergang (Ook heel bijzonder....) valt gelijk op dat we in Botswana zijn. Geen hekken langs de kant vd weg. We spotten de eerste zebra's die doodleuk met zn jong ovetsteekt en aapjes.
De weg is wederom gravel en slecht.
Op weg naar Tuli Wilderness. Er moet ergens een moment komen dat we een bord gaan zien met Serolo camp.
Maar je moet je voorstellen er staan hier bij na geen borden je rijdt over gravelwegen en komt gewoon helemaal niemand tegen. Elke keer heb je het gevoel dat er toch echt een keer iets van een bord zou moeten komen. Uiteindelijk zien we een bordje met Serolo Safari Camp klinkt more or less the same.
We kiezen dit smalle nog hobbeliger pad en komen aan bij een gebouwtje. We treffen daar Lucky. Hij rijdt met zn jeep ons voor naar ons basiskamp.
Een prachtig plek Tuliblock grenzend aan Mapengubwe Sanctuary in Zuid Afrika.
Er staan hier 3 grote ruime tenten waarvan er 2 voor ons zijn. Er is een prachtige  centrale plaats voor ontbijt en diner. Hiervandaan heb je uitzicht op een kleine watertje waar de dieren komen drinken. Ook hier weer een grote vuurplaats. Het geheel wordt s avonds verlicht met tientallen olielampen. Wat is het hier mooi en rustig. Wat horen we veel geluiden, van vogels en andere dieren die we zien en niet zien. Helaas te laat aangekomen voor de gamedrive, deze zou om half 4 starten maar we zijn er pas om 1600 uur.
Maar we genieten volop van al het moois wat we nu al.om ons heen zien.
De tafel op het terras  bij het hoofdgebouw wordt gedenkt met een wit tafellaken en er word een lichte snack en een verkoelend drankje met uitzicht op Afrika geserveerd. We pakken onze auto uit en komen even bij vd reis.
Om 19 uur eten we weer heerlijk op het terras met het uitzicht op de waterplaats. Het is inmiddels helemaal donker. Het ziet er zo mooi uit hier. Met al die lichtjes het grote vuur en al die geluiden. Er zijn naast ons  of slechts 2 andere gasten we hebben ook echt het gevoel dat we bijna helemaal alleen zijn op deze fantastische plek.
We spreken af dat Sander en Lotte bij elkaar slapen En Floor en ik. Als we na 2000 uur op per liggen duurt het dan ook even voor ik in slaap kan vallen. Wat hoor ik en wat zie ik niet.
In ieder geval zien we heel heel veel sterren.
Morgen 0m 06.00 uur op voor onze 1e game drive.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl