17 augustus vrijdag

17 augustus 2018 - Kasane, Botswana

Uitslapen vandaag! Helaas lukte dit niemand, om half 7 was iedereen wakker. Ontbijt en op pad naar Zambia. We worden opgehaald en rijden (20.min) naar de Botswaanse grens, daar varen we over met een bootje naar Zambia. Het krioelt hier van mensen en vrachtauto's.  Er is hier een pont die de vrachtauto's een voor een over vaart, de wachttijd kan hiervoor oplopen tot 2 weken! Er wordt druk gewerkt aan een brug, geen overbodige luxe. Aan Botswaanse kant is er ook een desinfectie goot, waar alle auto's doorheen moeten rijden. Opvallende hoe scherp de Botswanen hierop zijn. In Zambia worden we opgewacht door onze Zambiaanse chauffeur. Op naar de Victoria falls. De wegen zijn opvallend goed, voor het grootste gedeelte, en na goed een uur rijden komen we aan in Livingstone. 450.000 inwoners. De Victoria Falls kun je vanaf Zimbabwaanse en de Zambiaanse kant bekijken. Het is de Zambezi river die als gevolg van een aardbeving hier naar beneden stort. We wandelen eerst droog en dan, door het terugslaan van het water, door een vrij vochtig/ mistig gedeelte. Wat een water geweld. Prachtig. Maar we zijn voor iets anders gekomen....Devil's pool. We rijden naar het Livingstone restort (poepie chique) hier mogen we alleen even doorheen lopen naar de waterkant waar een heel klein hekje zit met een doorgang naar het water. We stappen hier op een speedboot naar Livingstone eiland. We zitten nu boven op de waterval. Na ons omgekleed te hebben lopen we onder begeleiding van een gids, door  water, stenen en rotsen naar de rand van de waterval. Voor we het door hebben liggen we in de pool, met het gekletter van het water, dat achterons naar beneden stort, om ons heen..... waanzinnig wat een geweldig gevoel. Onze gids is heel relaxed, maakt foto's en zorgt ervoor dat we een geweldig avontuur beleven. Wat een feest. Met uitzicht op de Falls lunchen we heerlijk. En dan visa versa waar terug, bootje, cap, border Zambia, border Botswana en terug naar onze Lodge. Deze dag was top!