16 augustus donderdag

17 augustus 2018 - Kasane, Botswana

Woensdagmiddag terwijl we nog zaten te relaxen bij de tent, Floor in de hangmat, Sander met een boek bij de drooggevallen rivierbedding en Lotte en ik aan de tafel, wandelde er nonchalant een olifant ons kamp binnen. Heerlijk bladeren etenend van de bomen. Zo dichtbij, wat prachtig. Ons gids adviseerde Sander en Floor om ook aan de tafel te komen zitten. Met elkaar de olifant bewondert. Vervolgens met Mike nog een afternoon Game drive gemaakt. Leeuwen gespot en van hun indrukwekkende gebrul genoten. Onze laatste nacht in de Okovango. De nacht was vol geluiden waren we net gewend aan het gewoewoe van de hippo's 's nachts was het nu het indrukwekkende gebrul van de leeuwen. Om half 7 vertrokken, na afscheid genomen te hebben van onze kok en zijn assistent op naar Kasane het Noordelijkste gedeelte van onze route in Botswana. Door het Chobe nationaal park. Weer een totaal ander natuurgebied. Bosgebied met een eindeloze (uiteraard hobbelige)zandweg. Na 3.5 uur zeggen we de zandweg goodbye, en rijden we verder over een prima asfalt weg. Rond 12 uur in Kasane. We lunchen nog een laatste keer met Mike en nemen daarna afscheid. Safari Lodge Kasane ligt aan de rivier de Chobe river en grenst aan Namibie. We kunnen híer weer een keer heerlijk uitgebreid douchen en onze haren wassen, toch ook wel weer erg lekker. Na deze overheerlijk opfrisbeurt maken we een tocht met een bootje over de Chobe river. Het bijzonder aan deze plek is dat olifanten hier grazen op enkele van de grote graseilanden en over zwemmen naar het vaste land wanneer ze bladeren van de bomen willen eten. Er bestaat dus een kans om hier zwemmende olifanten aa  te treffen. We hebben een klein speedbootje geboekt en gaan het ervaren, helaas moeten we constateren dat wij niet de enige zijn die dit bedacht hebben. Onze schipper wist ons veel over het gebied te vertellen en we hebben dan ook veel moois gezien maar het allermooiste was toch wel dat de beloond werden met een kudde overzwemmende olifanten. Geweldig. Daarna hebben we heerlijk gegeten in het Lodge a la carte restaurant weer eens wat anders dan de braai😀