14 augustus dinsdag

16 augustus 2018 - Okavango Delta, Botswana

Om 06.00 gewekt en na een licht ontbijt op pad, early morning game drive. We komen veel de ons inmiddels bekende dieren tegen, apen, zebra's, olifanten empala' s, springbok, waterbok, nijlpaarden prachtig om ze in de opkomende zon te zien. Het land ruikt ook ze heerlijk, we stoppen, Mike our Bushmen, laat onze ruiken en zien welke planten zo sterk geuren. Het is combinatie van rozemarijn en eucaliptisch, wild sadges and wild basley.
We volgen het spoor van een leeuw, welke we vannacht (o.a.) ook gehoord hebben. Onze wachten wordt beloond, aan de rand van een uitgestrekt gras gebied onder bomen, zit een mannetjes leeuw. Geheel niet onder de indruk van onze aanwezigheid zit hij trots om zich heen te kijken. Wat in indrukwekkend gezicht.
We rijden verder door het prachtige gebied. Zand paden zo droog dat we regelmatig wegslippen. Of een pad is geblokkeerd door een boom welke onlangs door de olifant omver getrokken is. Onderweg op een mooie open plek stoppen we en drinken we thee of koffie genietend van alles wat om ons heen beweegt. Prachtige vogels en andere kleine diertjes kunnen we goed observeren. Rond half 11.00 terug in ons kamp tijd om even niets te doen.
Na wederom een heerlijke lunch gaan we mokoro tocht maken. Een mokoro is van oorsprong een uitgeholde boomstam waarmee de delta bewoners zich in de delta verplaatsten .
We varen in de delta en genieten van de stilte en van al geluiden om ons heen. Olifanten in het water, een apenfamile die zich vermaakt aan de waterkant en een hippo relaxed in het water.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl