12 augustus zondag

16 augustus 2018 - Kasane, Botswana

We beginnen de dag met een helikoptervlucht boven de Okavango Delta.  Prachtig om dit enorm indrukwekkende natuurgebied van bovenaf te bekijken. We zien het water slingerd door het landschap, verschillende soorten dieren, zoals Olifanten Giraffen Empala's nijlpaarden zelfs krokodillen kunnen waarnemen vanuit de lucht. Het landschap verschilt van savanne, bomen, moerassen waterpools en de moremirivier. Prachtig!! Na de vlucht gaan we met Mike onze gids op pad om de Okovango op het land te ontdekken. We rijden naar Moremi Game reserve. Een kort stuk rijden we nog over asfalt maar al snel vervolgen we de weg over zand, hobbels, diepe kuilen en hobbels. Het is een lange maar geweldige tocht. Rond 1 uur stoppen we langs de weg voor de lunch. De meest heerlijke gerechten worden uit de ttuck getoverd, gegrilde kip, salade, kaas en broodjes. We laten het ons goed smaken.

Het landschap is constant wisselend, droog, grasland, bomen en moeras met heel veel water. Uiteraard treffen we veel verschillende dieren aan. Zebra' s, olifanten, giraffen wardogs empala 's tsessebe, kraanvogels, pelikanen, nijlpaarden, krokodillen, apen, gnoes, jakhalzen, heel veel verschillende prachtige vogels waaronder de imposante visarend en heel veel kleurrijke vogels. Rond 5 uur komen we aan bij ons kamp. Het zijn tentjes opgezet in het bos. Een vuurtje brand in de keuken, lees een kampvuur waarop alles klaar gemaakt wordt, en een vuur bij onze eettafel. Onze slaapplaats voor vanavond zijn twee tentjes naast elkaar. Matrasje op een veldbedje en dmv een rits kun je er aan de achterkant uit naar de badkamer. Lees gat in de grond met een stoel zonder zitting erboven en er schepje ernaast met een hoopje aarde. Dit gedeelte is met een uvormig windscherm aan de achterkant van de tent bevestigd. We laden onze spullen uit en rijden nog voor een klein uurtje een Game drive. Bij terugkomst is ons kamp sfeervol verlicht en de tafel gedekt. We eten vers gebakken broodjes met butternut soep, een kippen stoof met rijst en gegrilde groente met als toetje verse mango met gustardvla. We hebben enorm veel indrukken opgedaan vandaag. Wat een fantastisch mooi en afwisselend landschap en wat hebben we veel wilde dieren gezien en ook zo ontzettend dichtbij. Rond 9 uur kruipen we onze tentjes in en laten ons in slapen knorren door de hippo's.