11 augustus zaterdag

11 augustus 2018 - Maun, Botswana

Na een bijzondere overnachting en een heerlijk ontbijt rijden we terug van de zoutvlakte naar Gweta.  Onderweg spotten we aan de rand van de Zoutvlakte en de grasvlakte van Makgadigadi een stokstaart familie. Wat een grappige beestjes.Na aankomst in de Lodge maken we nog even gebruik van een verfrissende douche en om half 12 vervolgen we onze weg op de N3 naar Maun, een rit van ongeveer 210 km. More or less 4 hours. Weer een avontuur op zich. De weg is slecht. Het is asfalt is op sommige stukken prima maar op heel veel plekken slecht, enorme gaten of zeg maar gerust kraters. We slingeren  (skieen?? )rond de gaten heen, net zoals onze tegenliggers overigens....Als het geen gaten in de weg zijn moeten we stoppen voor ezels, geiten, koeien of zelfs 2 giraffen. Wat een land! Geweldig. Rond half 3 komen we aan bij de Sedia Lodge in Maun. Main is een levendig stadje in het hart van Botswana, ten zuiden van de Okovango Delta en daarmee ook wel de toegangspoort tot de Okovango genoemd. Hier leveren we onze auto in. Morgen gaan we voor 4 dagen de Okovango  delta in met een gids. We slurpen nog even de Wi-Fi leeg en laden zoveel mogelijk op onze batterijen op, aangezien we de komende dagen van dit alles afgesloten zijn.

1. Opa:
    11 augustus 2018